Sanacija posljedica nevremena na području Zadarske županije

17. rujna 2017.

Nakon što je 11. rujna Zadarsku županiju pogodilo jako nevrijeme s obilnom kišom i bujicama koje su napravile brojne štete na infrastrukturi, stanje je normalizirano. Tijekom 16. rujna radilo se na ispumpavanju i sanaciji još uvijek poplavljenih objekata te na bazenima za pročišćavanje otpadnih voda. Osim lokalnih vatrogasnih snaga druge vatrogasne snage nisu bile uključene u aktivnosti saniranja posljedica poplava.

16. rujna 2017.

Nakon što je 11. rujna Županiju pogodilo jako nevrijeme s obilnim kišama i bujicama koje su napravile brojne štete na infrastrukturi Zadarske županije, situacija je normalizirana. Tijekom 15. rujna radilo se na ispumpavanju i sanaciji potopljenih objekata te na bazenima za pročišćavanje otpadnih voda. Pročišćivač u Zadru se i dalje sanira i neće biti u funkciji još neko vrijeme. Na terenu su radile Državna intervencijska postrojba Zadar, JVP Zadar, izvanredna dislokacija Karlovačke županije i 29 pripadnika Oružanih snaga RH koji su angažirani na dovršenju izgradnje pontonskog mosta u Ninu i radu na bazenu pročišćivača. Tijekom dana otpuštene su vatrogasne snage iz Karlovačke županije s 3 vatrogasca i 2 vozila, kao i 29 pripadnika Oružanih snaga RH.

15. rujna 2017.

Nakon što je 11. rujna županiju pogodilo jako nevrijeme s obilnim kišama i bujicama koje su napravile brojne štete na infrastrukturi Zadarske županije, situacija se normalizirala. Tijekom 14. rujna radilo se na ispumpavanju i sanaciji potopljenih objekata te na bazenima za pročišćavanje otpadnih voda. Pročišćivač u Zadru se i dalje sanira i neće biti u funkciji još neko vrijeme. Na terenu su radile županijske vatrogasne snage, Državna intervencijska postrojba iz Zadra, izvanredne dislokacije iz Šibensko-kninske županije i Karlovačke županije s ukupno 7 vatrogasca i 4 vozila te i 29 pripadnika Oružanih snaga RH koji su angažirani na dovršenju izgradnje pontonskog mosta u Ninu i radu na bazenu pročišćivača.

Tijekom dana su otpuštene sve vatrogasne snage iz Šibensko-kninske županije, JVP-i Šibenik i Vodice s 4 vatrogasca i 2 vozila, a na terenu su ostali vatrogasne snage iz Karlovačke županije s 3 vatrogasca i 2 vozila, DIP Zadar i JVP Zadar.

14. rujna 2017.

U Zadarskoj županiji situacija se postepeno normalizira, te je nakon održane sjednice Stožera civilne zaštite grada Zadra 13. rujna u 20:30 sati, donijeta odluka da se dio snaga otpušta. Otpuštene su sve snage iz Splitsko-dalmatinske županije, te DIP Split. Iz Šibensko-kninske županije povučeni su DIP Šibenik, JVP Knin i Drniš te DVD Šibenik a na terenu su još ostali JVP Šibenik i Vodice sa 4 vatrogasca i 2 vozila. Također je otpuštena većina vatrogasaca iz Karlovačke županije, dok su na terenu ostala 3 vatrogasca s 2 vozila.

Pripadnici Namjenski organiziranih snaga Oružanih snaga (NOS OS RH), 25 vojnika, s dva inženjerijska stroja i dva kamiona-labudice bili su angažirani u srijedu, 13. rujna, u poslijepodnevnim satima na  postavljanju privremene aluminijske konstrukcije dužine 22 metra na  Donji kameni most u Ninu.

Na poplavljenom području Zadra i Zadarske županije angažirano je 58 pripadnika NOS OS RH kao pomoć civilnom stanovništvu u obrani od poplava na uređenju lokalnih cesta s motornim vozilima i inženjerijskim strojevima u Sukošanu i Poličniku te na ispumpavanju vode i čišćenju bazena glavnog pročišćivača otpadnih voda “Centar” Zadar s četiri motorne pumpe za vodu.

U matičnim postrojbama u pripravnosti se nalazi 369 pripadnika Hrvatske kopnene vojske (HKoV) OS RH.

Državna uprava za zaštitu i spašavanje kao pomoć poplavnljenom području uputila je postrojbe: DVIP Šibenik (6 ljudi i 3 vozila), DVIP Split (4 čovjeka i 1 vozilo), te angažirala snage DVIP Zadar (17 ljudi i 5 vozila), stacionirane na tome području. Također, za potrebe saniranja stanja na zadarko područje dostavila je pumpu tip Hydro Sub 60.

13. rujna 2017.

Tijekom noći  11./12. rujna timovi vatrogasnih postrojbi i Hrvatske vojske iscrpili su vodu i u potpunosti sanirali ukupno 127 poplavljenih objekata na području grada Zadra.

Tijekom 12. rujna završeno je saniranje javnih ustanova te su nastavljena crpljenja vode iz  drugih poplavljenih objekata i domaćinstava.

Na sanaciji šteta angažirano je preko 100 pripadnika Hrvatske vojske s motornim vozilima i inženjerijskim strojevima te 14 pokretnih motornih pumpi za ispumpavanje vode. Na poplavljeno područje Nina tijekom 12. rujna upućen je jedan amfibijski transporter i 12 pripadnika Hrvatske vojske.

Prema informacijama iz Vodovoda, temeljem monitoringa koje provode laboratorij Vodovoda i Zavod za javno zdravstvo, potvrđeno je da je voda u cijelom vodoopskrbnom sustavu Vodovoda d.o.o. zdravstveno ispravna.

Promet na području grada je normaliziran i sve ceste su otvorene, osim spojne ceste za luku Gaženica iz pravca Ulica braće Perica na kojoj se još jučer obavljaju radovi na sanaciji, te Šestinski prilaz gdje još postoji podzemna voda. Zbog poplavljenog kolnika ili odrona dijela kolnika zatvorene su ŽC 6007 Zadar – Ražanac, između mjesta Poljice i Mazija i ŽC 6004 Vrsi – Nin.

Prema izvješću Vatrogasnog operativnog središta, tijekom 12. rujna radilo se na ispumpavanju i sanaciji potopljenih objekata a na terenu su županijske vatrogasne snage, Državne intervencijske postrojbe iz Zadra, Šibenika i Splita, izvanredne dislokacije iz Splitsko-dalmatinske, Karlovačke i Šibensko-kninske županije, sa ukupno 65 vatrogasaca i 26 vozila. Isto tako angažirano je 90 pumpi sa pripadajućom opremom za ispumpavanje i 10 agregata za struju.

Tijekom jutra 13. rujna obavit će se smjena vatrogasaca izvanrednih dislokacija Splitsko-dalmatinske, Šibensko-kninske i Karlovačke županije.

UPUTE ZA POSTUPANJE NA POPLAVLJENOM PODRUČJU

Zavod za javno zdravstvo Zadar, Služba za epidemiologiju, izdao je upute za postupanje na poplavljenom području s ciljem sprječavanja epidemija zaraznih bolesti:

  • Potrebno je provesti temeljito čišćenje stambenih poplavljenih prostorija, nakon povlačenja vode. Mehanički očistiti zidove i podove, ukloniti mulj i zemlju.
  • Za vrijeme čišćenja obavezno koristiti zaštitna sredstva – rukavice, vodonepropusnu obuću i slično.
  • U slučaju ozljede javiti se svom liječniku radi cijepljenja protiv tetanusa i potrebne primjene antibiotika.
  • Pregledati hladnjake, ostave, ormare. Sva hrana što je bila u kontaktu s vodom mora se baciti. Ako hladnjak ili zamrzivač nije bio u funkciji sve što je bilo unutra mora se baciti.
  • Otvoriti sva vrata i prozore da se prostor što više izrači.
  • Odmaknuti sav namještaj i osloboditi kutove prostorije, namještaj koji se može odignuti, odignuti od poda.
  • Odjeću, posteljinu, tekstil dobro oprati i osušiti. Pospremiti na suho mjesto.
  • Sav namještaj iznijeti izvan kuće, izložiti na sunce.
  • Tapecirani namještaj, tepihe, madrace, ako se ne mogu temeljito osušiti bolje baciti nego riskirati pojavu bolesti.
  • Pojačati mjere osobne higijene češćim pranjem ruku sapunom uz korištenje tekuće vode iz javnog vodoopskrbnog sustava ili prokuhane vode uz korištenje dezinfekcijskih sredstva dostupnih u ljekarni.
  • Unutarnje zidove nakon povlačenja vode premazati algicidima.
  • Po mogućnosti očistiti septičke jame radi sprječavanja izlijevanja, a ako je došlo do izlijevanja provesti sanaciju tla klornim vapnom.
  • Uklanjanje uginulih životinja u dogovoru s ovlaštenim veterinarskim inspekcijskim službama.

PRIPREMA PROSTORA ZA DEZINFEKCIJU

  1. Surađivati s izvođačima mjera (pogledati dodatak)
  2. Kuhinjske elemente i ostali namještaj isprazniti (od posuđa i namirnica), odmaknuti od zida, prekriti namirnice i posuđe, posude za prehranu kućnih ljubimaca kao i njihova boravišta (krletka, akvarij, košara).
  3. Hladnjak i štednjak isključiti iz izvora struje i odmaknuti od zida.
  4. Obaviti sve kuhinjske poslove (kuhanje, pranje posuđa) da se ne ometaju djelatnici prilikom izvođenja dezinfekcije.
  5. Djeca, starije i bolesne osobe, astmatičari, alergične osobe, bolesni od epilepsije te kućni ljubimci moraju napustiti prostor najmanje 1h sat tijekom i nakon izvođenja mjera.
  6. Preporučuje se da površine u kuhinji i radne površine budu čiste od masnoće, ostataka hrane ili prašine (usisavanje i čišćenje prije dezinsekcije).
  7. Isprazniti kante za otpatke.
  8. Pokriti elektronske uređaje (računala), izvršiti svakodnevno čišćenje (metenje, usisavanje, brisanje vlažnom krpom) i to prije postupka dezinfekcije.
  9. Dezinfekcija se obavlja preparatom na bazi klora koji može izbijeliti tkaninu i korozivno djelovati na metale, stoga takve predmete maknuti ili prekriti.

DODATAK:

Popis DDD tvrtki koje  sudjeluju u provođenju mjera dezinfekcije poplavljenih javnih objekata – prioritetne skupine (vrtići, škole, bolnice, domovi za stare i nemoćne, zdravstvene ustanove) i objekata fizičkih osoba.

Za područje Grada Zadra:

  1. Dezinsekcija d.o.o. Rijeka: kontakt osoba: Tihomir Grgat 098 474 092

Za ostalo područje Županije:

  1. Ciklon d.o.o., kontakt osoba: Jasminka Plenković 098 264 572
  2. Dezinsekcija Puntamika j.d.o.o., kontakt osoba: Danijela Goleš 099 238 32 28
  3. Pecto d.o.o.,  kontakt osoba: Ante Žilić 099 495 21 92

Prije stavljanja na korištenje javnih objekata u funkciju preporučuje se zatražiti od stručnih službi  Zavoda za javno zdravstvo Zadar (služba za zdravstvenu ekologiju) napraviti kontrolu kvalitete zraka u istim prostorima. Kontakt broj: 300-856; 300-857.

U slučaju potrebnih dodatnih informacija molimo vas kontaktirati Službu za epidemiologiju Zavoda za javno zdravstvo Zadar na broj mobitela: 098 332 765.

12. rujna 2017.

Stanje u 13:00 sati

U prostorijama JVP Zadar u prijepodnevnim satima održana je sjednica Stožera civilne zaštite Grada Zadra.

Tijekom prošle noći  timovi vatrogasnih postrojbi i HV-a iscrpili su i u potpunosti sanirali ukupno 127 poplavljenih objekata na području grada Zadra. Završeno je saniranje javnih ustanova i počela su crpljenja poplavljenih objekata i domaćinstava.

Zbog podignute razine podzemnih voda na pojedinim lokacijama crpljenje je otežano. Nadležne službe tijekom jučerašnjeg dana zaprimile su ukupno preko tisuću poziva za pomoć u crpljenju poplavljenih objekata i površina. Sve prijave su zaprimljene i evidentirane i prema njima se postupa uz napomenu kako se takve intervencije ne naplaćuju.

Prema zadnjim informacijama iz Vodovoda, a temeljem monitoringa kojeg provode laboratorij Vodovoda i Zavod za javno zdravstvo, potvrđeno je da je voda, čija je ispravnost pod stalnim nadzorom, u cijelom vodoopskrbnom sustavu Vodovoda d.o.o. zdravstveno ispravna. 

Na sanaciji šteta nastalih na pročišćivaču otpadnih voda angažirano je stotinjak pripadnika HV i službi Odvodnje. HV radi na čišćenju kanala te je osigurao potrebne agregate.

Promet na području grada je normaliziran i sve ceste su otvorene, osim spojne ceste za luku Gaženica iz pravca Ulica braće Perica na kojoj se još jučer obavljaju radovi na sanaciji te Šestinski prilaz gdje još postoji podzemna voda.

Stanje u 7:00 sati

Grmljavinsko nevrijeme, praćeno obilnim količinama oborina zahvatilo je ujutro 11. rujna Grad Zadar i Zadarsku županiju. Naročito obilne oborine su pale na području uže gradske jezgre Zadra, prigradskim naseljima te gradu Ninu i na području općina Bibinje, Sukošan i Starigrad Paklenica. Velika količina oborina pala je na otoku Ugljanu i Dugom otoku i prouzročila bujične poplave.

Tijekom cijelog dana jučer su zaprimane dojave građana o posljedicama nevremena. Najviše zahtjeva zaprimljeno je za crpljenje vode iz podruma i prizemnih prostorija, kako iz poslovnih tako i iz privatnih objekata. Zbog plavljenja kolnika zatvoreno je više lokalnih i prigradskih cesta, a trenutno je prekinut promet na ŽC6007 Zadar-Ražanac (između Poljica i Mazija), ŽC6040 Sukošan-Sveti Martin-Zemunik i ŽC6004 Nin-Vrsi. Sve žurne službe kao i komunalna poduzeća su angažirani na otklanjanju posljedica nevremena, a tijekom noći 11./12. rujna te aktivnosti su nastavljene. Neka područja u Zadru i dalje su bez električne energije.

Pored lokalnih vatrogasnih snaga, na intervencijama ispumpavanja vode angažirani su i pripadnici Državne vatrogasne intervencijske postrojbe Zadar, Split (4/1) i Šibenik (4/2), JVP Split (20/7), JVP Šibenik (10/4) i snage iz Ličko-senjske županije (11/4 – više postrojbi).

11. rujna u 09:50 sati SIVP Dugi otok zaprimio je dojavu za pomoć u ispumpavanju vode iz objekta na području mjesta Sali na Dugom otoku. Na intervenciji su sudjelovali DVD Sali i SIVP Dugi otok sa četiri vatrogasca i dva vozila. Intervencija završila u 14:44 sati. Tijekom jutra 12. rujna obavit će se smjena vatrogasaca izvanrednih dislokacija Splitsko-dalmatinske i Šibensko-kninske, otpustit će se izvanredna dislokacija Ličko-senjske županije, a u zamjenu je došla izvanredna dislokacija iz Karlovačke županije s 18 vatrogasaca i 6 vozila.

Na terenu su angažirani i pripadnici HV-a – 120 vojnika s pripadajućim kamionima i tri radna stroja. Vojnici će i 12. rujna pomagati interventnim službama u Zadru. Zbog velikog broja poziva upućenih na ŽC 112 Zadar došlo je do „prelijevanja“ oko 500 poziva u ŽC 112 Split te manji broj u ŽC 112 Zagreb.

Stožer civilne zaštite Grada Zadra prati situaciju i koordinira aktivnosti na terenu te je, nakon sjednice održane u 19:00 sati izdao priopćenje, u kojem se ističe da je na području Zadra ukupno 70 timova vatrogasaca koji crpe vodu iz poplavljenih objekata. Bujične vode privremeno su obustavile rad uređaja za pročišćavanje otpadnih voda, tako da će biti potrebno nekoliko dana da se otklone štete i uređaj ponovno stavi u funkciju. Voda iz vodoopskrbnog sustava i dalje je zamućena te ju je potrebno prokuhavati.

HRVATSKE VODE: Drugo privremeno izvješće obrane od poplava od bujičnih voda na području Sektora „F“ možete vidjeti OVDJE

11. rujna 2017.

Stanje u 15:00 sati

Predsjednik Vlade Republike Hrvatske Andrej Plenković, potpredsjednik Vlade i ministar obrane Damir Krstičević, ministar unutarnjih poslova Davor Božinović, ministar zdravstva Milan Kujundžić, načelnik Glavnog stožera general zbora Mirko Šundov i ravnatelj Državne uprave za zaštitu i spašavanje Dragan Lozančić, danas poslijepodne obići će poplavljena područja u Zadarskoj županiji.

Za pomoć u poplavljenim područjima iz vojarni iz Sinja i Benkovca upućeno je 13 teretnih kamiona za potrebe prijevoza osoba, šest radnih strojeva koji mogu služiti za raščišćavanje naplavina i 14 pokretnih motornih pumpi za ispumpavanje vode kapaciteta 700 litara u minuti, a u pripravnosti je 300 pripadnika PP NOS OS RH koji se nalaze u vojarni u Benkovcu i vojarni Zemunik.

U prostoriji Javne vatrogasne postrojbe Grada Zadra u poslijepodnevnim satima održat će se sjednica Stožera civilne zaštite grada Zadra, kojoj će nazočiti Vladino izaslanstvo predvođeno predsjednikom Vlade RH Andrejom Plenkovićem. Sastanku će također nazočiti župan Zadarske županije Božidar Longin i gradonačelnik Grada Zadra Branko Dukić.

Stanje u 13:00 sati

Na ispomoć u Zadar krenule su vatrogasne snage iz Ličko – senjske, Šibensko – kninske  i Splitsko – dalmatinske županije.

Stanje u 12:00 sati

Jutros oko 7 sati područje grada Zadra i Zadarske županije zahvatilo je grmljavinsko nevrijemepraćeno obilnim količinama oborinama. Naročito obilne oborine su pale na području uže gradske jezgre  (Poluotok, Relja) te ostalim dijelovima grada, kao i prigradskim naseljima. Dosta oborina je palo na području općina Bibinje, Sukošan i Starigrad Paklenica, odakle je ŽC 112 Zadar zaprimio najviše dojava. Došlo je do plavljenja ulica i objekata te su zabilježeni mnogobrojni problemi u cestovnom prometu. Na tehničkim intervencijama ispumpavanja vode na području grada Zadra angažirani su pripadnici Državne vatrogasne intervencijske postrojbe Zadar, a zapovjednik DIP-a sa sezonskim vatrogascima angažirani su na Dugom otoku.

Održana je sjednica Stožera civilne zaštite Grada Zadra, na kojoj je istaknuto kako sve dežurne i javne službe s područja grada Zadra od ranog jutra koordinirano djeluju u cilju otklanjanja i sanacije šteta uzrokovanih bujičnim poplavama koje je prouzročilo snažno nevrijeme. Stožer civilne zaštite Grada Zadra na svom je sastanku odlučio o prioritetima dežurnih i javnih službi:

1. Životno ili sigurnosno ugrožene osobe

2. Zdravstvene ustanove

3. Dječji vrtići i škole

4. Objekti od javnog interesa

5. Prostori u kojima boravi veći broj osoba

6. Gospodarski objekti

7. Stambeni objekti

Obavještavamo građane kako su svi njihovi pozivi prema javnim službama zaprimljeni i raspoređeni nadležnim službama te se postupa prema navedenim prioritetima.

Prema posljednjoj informaciji iz komunalne tvrtke Vodovod naglašavmo da je došlo do zamućenja vode u vodoopskrbnom sustavu pa građane molimo da vodu prokuhavaju prije uporabe.

Također, građane molimo da i dalje putem sredstava javnog pripćavanja prate obavijesti Stožera civilne zaštite i Vodovoda o kvaliteti vode.

U cilju regulacije prometa na gradskim cestama i dalje je na snazi preporuka o izbjegavanju bespotrebnog uključivanja u promet. Prikupljene su sve potrebne informacije i već se uklanjaju zaostala vozila i ostale prepreke na cestama. U tom smislu već su uključene vučne službe koje su na terenu, a istovemeno gradske komunalne tvrtke dobile su nalog za sanaciju šahtova.